مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند
سرخط خبرها

تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم

  • کد خبر: ۲۳۵۱۴۰
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم
آبروی ملی، کلیدواژه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب، در این دوره وارد ادبیات سیاسی کردند تا ما را به موضوعی حیاتی به نام اخلاق در رقابت‌ها توجه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چهاردهم خرداد در حرم امام‌خمینی(ره) آنچه شرط بلاغ بود را خطاب به نامزد‌ها و هوادارانشان ابلاغ کردند، اما دریغ که انگار برخی‌ها نه «پند» که «ملال» گرفتند. نتیجه هم اینکه فضای مجازی پر شده است از بداخلاقی‌ها. طرفداران این، برای آن تیر در کمان می‌کنند و هواداران آن، برای این تیغ از رو می‌کشند. در این تیغ و تیر گردان، آنچه هزار زخم برمی‌دارد اخلاق جامعه است؛ آنچه آسیب می‌بیند، روح و روان مردمی است که با هزار نگرانی باید این جنگ‌وجدل را تا آخر تماشا کنند. اهل خرد البته زبان به نصیحت دارند، اما تا کجا شنیده خواهد آمد؟ بمانیم و ببینیم. در این میان توئیت استاد سیدعباس صالحی، به دل می‌نشست. او برای من قبل از آنکه مدیر و وزیر باشد، یک استاد فاضل است. او را به کلاس‌های تفسیر جوامع‌الجامع در اوایل دهه هفتاد می‌شناسم.‌ نوشته بود: «رعایت اصول اخلاقی در نامزد‌های انتخاباتی یک فضیلت نیست، یک ضرورت است. فردی که برای رأی بیشتر به تهمت و افترا و سلب آبروی محترم اقدام کند، پس از مسئولیت، جسارت افزون‌تر برای زیرپاگذاشتن قوانین و اصول اخلاقی خواهد یافت. اخلاق زینت نیست، جان و روح جامعه سالم است. آن را دست‌کم نگیریم.» واقعاً نباید دست‌کم گرفت این مهم را.

دیدیم و گَزیده شدیم توسط کسانی که برای به‌دست‌آوردن رأی بیشتر، زبان به تهمت و تخریب گشودند. آثار زیان‌بارش را هم در یک قهر طولانی و افتراق ملی هنوز شاهدیم. تجربه هم گواهی می‌دهد، همین بداخلاق‌ها وقتی به قدرت رسیدند با زیرپاگذاشتن قوانین، بلایی سر نظام مدیریتی آوردند که هنوز داریم از آن می‌کشیم. اگر برخی افراد و هوادارانشان برای خود حدومرزی قائل نیستند، ما حرمت بگذاریم به خود و مرز‌های اخلاقی و مهم‌ترین مؤلفه انتخاب کسی که به او رأی می‌دهیم، همین اخلاق‌مداری باشد. کسانی که امروز حاضر نباشند برای چند رأی بیشتر، مرز‌های جوانمردی و اخلاق را رد کنند، فردا که به قدرت برسند هم به خود اجازه نخواهند داد پا بر قانون بگذارند و اصول اخلاقی و حقوق مردم را نادیده انگارند.

آری، اخلاق زینت نیست؛ یک ضرورت راهبردی است برای مملکت‌داری، یک واجب فرهنگی است برای اعتلای نام ایران، یک التزام عملی است به ولایت و یک نیاز حیاتی است برای جامعه‌ای که زیستن به قاعده حیات طیبه را آرزو می‌کند.

بکوشیم از این رهگذار یک انتخابات در تراز انقلاب اسلامی برگزار کرده و برای آینده نیز مدل‌سازی کنیم، ان‌شاءالله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->